2021 - Vad ska hända nu?

Det var onekligen länge sen sist. År 2020 var ett riktigt skitår, det kan nog alla vara överens om. Även om mitt liv i vanliga fall redan är tämligen osocialt och att omställningarna för mig personligen inte blev så stora så har det känts. Som tur är har jag kunnat jobba som vanligt, jag flyttade till en större lägenhet och ingen i min direkta närhet har hittills drabbats av Covid-19. Ändå känner jag i svagare stunder att det börjar bli nog nu. 

Jag blir 40 i år, bara en sån sak. Om någon sagt till mig för 20 år sen att jag skulle sitta ensam, barnlös och tjock år 2021 hade jag nog skrattat åt dem. Skulle jag? Inte då!
 
Det blir nog svårt att göra något åt barnbiten innan 40årsdagen. Men några kilo kanske jag kan bli av med, och om vaccinationerna flyter på kanske jag till och med inte behöver fira födelsdagen som singel? Vem vet hur det blir, men lite drömmar kan man behöva och 2021 behöver ju inte jobba särskilt hårt för att bli bättre än året som var. 

 
Dagens låt:
Rush - Time Stand Still
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0