Vart tog tiden vägen?

Jag hade ju tänkt att åtminstone skriva den nu mera traditionella nyårsbloggen i början på januari, men helt plötsligt är det nu mitten på februari och fortfarande inget skrivet. Det har i alla fall inte hänt något direkt jättespännande. Inget nytt på damfronten heller för den delen. Handen på hjärtat börjar jag tröttna. Så fort jag skapar minsta lilla intresse för någon går det ändå åt skogen. Kroglivet känns även det mindre lockande nu än för några år sen. Kanske har med åldern att göra, känner mig oftast ganska sliten på söndagar efter nattsudd kvällen innan. Alkoholen tär mer på kroppen dessutom. Aldrig varit den som blivit jättebakis, men jämfört med för hur jag mådde för 10 år sen dagen efter är det stor skillnad. 
 
En postitv sak är att jag äntligen efter fyra och ett halvt år fått en fast anställning hos kommunen. LAS är en rätt bra grej ändå. Nu kan man helt säkert se fram emot en sommar utan oro för hösten.
 
En annan kul grej är att mitt retrospelande återuppväckts nu under 2016, eller ja, spelande har ju funnits hela tiden. Men jag insåg återigen hur mycket roligare det är att spela på den faktiska hårdvaran istället för att emulera. Allt tack vare en japansk liten videouppskalare vid namn Framemeister. Men, det kostar ju pengar att köpa dessa gamla spel har jag märkt. Varit borta från retromarknaden i kanske tre år och priserna har stuckit iväg rejält. Då är det kanske bra om man skär ner lite på drickandet, ätandet av skräpmaten och andra kostsamma vanor.
 
Dagens låt:
East 17 - Gold
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0