Jag har saknat fyllebloggen.

Jo, det är sant. Alldeles för ofta raglar mitt blekfeta spektakel till kropp hem mot småtimmarna. Traditionen bjuder att jag dessutom är ensam, alldeles för onykter och trött för att faktiskt kunna samla tankarna tillräckligt för att kunna klura ut lösenordet till bloggen. Alltså lyser fyllebloggen med sin frånvaro. 

Ikväll, inte så mycket. Faktiskt en tämligen städad afton för att vara undertecknad. För att vara en vanlig dödlig, har jag förstått nu i efterhand, är det kanske lite mer som konsumerats en helg än vad genomsnittet uppger. Det spelar dock mig mindre roll när jag trots min ensamhet ändå känner mig nöjd över kvällens utsvävningar.
 
I en stund av klarsynthet och ärlighet känner jag mig manad att tala från hjärtat. Ja, mitt levene är kanske inte det hälsosammaste. Simningen kompenserar kanske till viss del, men det dricks mycket alkohol. Ikväll hade jag faktiskt ställt in mig på en nykter tillvaro, men när erbjudande kom var det svårt att motivera en lördagskväll hemma. 
 
Vad jag egentligen försöker säga är att jag skulle vilja ha en anledning att stanna hemma. Kanske är det därför jag blir glad när jag ser att tjej vars namn jag dessvärre glömt, tittar på mig med igenkännande blick. Menar inte att detta skulle vara den slutgiltiga lösningen på alla mina funderingar, spörsmål samt problem. Men det är ett steg i rätt riktning. Efter långfredagens uppvaknande behöver jag något att rikta tankarna mot. Att jag dessutom drabbades av ett smärre mental meltdown när jag såg hur många söta tjejer det fanns ute och svängde sina lurviga gjorde inte kvällen mindre positiv. Det ger mig hopp inför framtiden, snart snart kanske jag lyckas få någon i håven. Om inte maskorna i nätet blivit för stora med åren vill säga.
 
Dagens låt:

Savatage - D.T Jesus (Jesus Saves original version)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0