Nytt år igen...

Fy, jag gillar egentligen inte nyår. Visst, det är allt som oftast en trevlig tillställning med härliga vänner och skojiga upptåg. Så även detta år, men givetvis kommer samma avgrundsdjupa dipp dagen/dagarna efter. Ett nytt år borde (som jag har för mig jag skrev förra året) vara något nytt skoj och spännande. Jag känner mig snarare som fetare, äldre, fulare och mer apatisk än vanligt. Matens smakar illa, dricka öl känns meningslöst och dyrt och varför ska man ens försöka vara trevlig? Nä, jag vet, det kommer gå över. Men det känns onekligen som varje nyårsångest blir värre och värre, eller är det för att jag varit sjuk större delen av julledigheten som blåser upp eländet mer än vanligt? Vi får väl se om några dagar, när vardagen återgått till det normala. Just nu vill jag bara ligga kvar i soffan, med filten över mig och drömma mig bort i fimen och spelets värld. Tack och hej! 
 
Dagens låt:

The Bangles - Manic Monday
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0