Fyllesnack

Reflektion: Jag blir alltid illa till mods då jag vandrar hem i ensamhet efter en utekväll. Borde jag sluta dricka? Ja det kanske jag borde, inte minst för min arbetslösa ekonomis skull. Men nu förivrar jag visst mig. Jag är inte bara less på att vara en cancersvulst på den svenska ryggraden i och med mitt arbetslösa tillstånd, jag är även less på att jag alltid ska ha förhoppningen om att denna utekväll ska bli den bästa någonsin. Då jag gör allt rätt och har roligare än någonsin och glömmer alla onda bekymmer som vardagen varslar.

 

Så blir det ju som bekant aldrig, utan jag går istället ensam och bitter hem, med otrevliga tankar om alla mina vänner som lever i sina "lyckliga" förhållanden. Helt övertygad om att de endast lever i en drömvärld och snart kommer vakna upp till den bistra verklighet som vi andra lever i.

 

Sen kommer jag hem och inser att jag inte alls tycker illa om dessa personer, utan att jag istället avundas dem för att de lyckats finna tillit till någon annan, någon de känner att de vill dela sin vardag med i vått och torrt. Den egentliga frågan är om jag någonsin kommer ha det förtroendet för en annan människa igen. Troligen inte, om det nu inte skulle vara så att Ms Perfect bara råkar ramla ner mitt framför mig. Det är nog mig det är fel på. Jag har världens jävla ego, men vågar ändå aldrig närma mig flickor av risken att få ett avvisande. Jag vet det är löjligt, men jag har ett förbannat problem här. Hade inte haft några problem med det om det bara hade gällt i en ansikte mot ansikte-situation, men när det även gäller att kontakta tjejer via sociala medier börjar bägaren rinna över. Det handlar nog om att inte vara som alla andra loosers utan att faktiskt vara bättre (för det är jag ju så jävla övertygad om att jag är) än alla andra. Att just mina enkla små rader kan få vilken tösabit som helst på fall. Har inte hänt ännu....eller ja nu ljög jag väl lite. Men oftast har det varit tjejen själv i sådana lägen som varit den drivande faktorn. Nä, jag får väl inse att jag inte är klippt och skuren för att fånga kvinnors hjärtan. Jag får väl ägna mig åt att söka jobb, spela tv-spel och kolla film och tv-serier istället.

 

Dagens låt:

 

Puddle Of Mudd - She Hates Me

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0