A king in my own mind.

Ibland glömmer jag att In Flames faktiskt gjort bra skivor (väldigt bra skulle jag vilja säga)...i princip alla förutom det senaste missfostret. Kul att man kan återupptäcka hur mycket man gillar ett band. Jag tog mig i kragen ikväll och var ute och brände lite fläsk, letade upp min allt för lite använda mp3-spelare och tryckte in öronpluggarna, och genast möttes jag av det sköna ljudet av de goa göteborgarna...magiskt!

Nåväl, andra dagen i "skarp miljö" på nya jobbet. Eller skarp och skarp, två av tre elever fick åka hem efter lunch på grund av sjukdom efter lunch. Helt otroligt om jag inte ligger sjuk innan veckan är slut. I alla fall, än så länge trivs jag på jobbet, kollegorna verkar trevliga och bäst av allt lägre bensinkostnader! Eller ja, det kanske inte är det bästa men med tanke på hur hutlöst literpriset ligger även på de obemannade mackarna är så gör det ganska stor skillnad. Gah, vad snuförnuftig och vuxen man ska låta då!

Från det ena till det andra, blev väckt idag på eftermiddagen (ytterst tacksam då jag annars säkerligen sovit i många många timmar till) av att telefonen ringde. Det var en f.d kollega, lite lustigt då jag under dagen tänkt att det var ett tag sen vi hördes och att det kanske vore på sin plats att kolla hur allt var. Men men, hon hann före.

Dagens låt:
In Flames - The Quiet Place


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0