Veckans skägg

Längesen jag postade nykter, längesen jag postade överhuvudtaget. I alla fall, jag glömde helt bort en lite helgritual jag har. Nej jag menar inte dricka ansenliga mängder öl och drälla runt på stan...För det gjorde jag naturligtvis! Jag pratar om att raka bort det fjantigt lilla ludd jag får i ansiktet. Kallas visst skägg har jag hört. Min skäggväxt har aldrig varit vidare imponerande, vilket jag i mångt och mycket tycker är himla skönt. Har vänner som skulle behöva raka sig både morgon och kväll. I alla fall, jag rakade mig således icke i helgen. Nu har det alltså gått ca en och en halv vecka sen hyveln senaste skalade mitt ansikte, och jag ser ut att ha något som hos vanliga dödliga skulle klassas som "tredagars".

Det var verkligen evigheter sen denna ansenliga tid passerade mellan raktillfällena och jag har noterat en liten rolig detalj med min ansiktsbehåring. Längs käkbenet har skägget en mörkare nyans, typiskt för en kille med råttfärgat hår som jag. Men sen mustaschen och på hakan är det blont. Visst finns det lite blonda strån blandat med de mörkare på kinderna också, men hakan är av majoritet blond. Tänk hur kul det skulle se ut om jag skulle (lyckas?) odla mig ett helskägg. Kanske inget jag bör fördjupa mig i?

Dagens låt:
Bruce Dickinson - Tears Of The Dragon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0