Sömnig torsdag...

Det här jäkla stambytet i huset tar sakta men säkert död på mig. Jag är ju en nattens varelse och har otroligt svårt att gå och lägga mig i tid på kvällarna. Är man ledig så är det ju inga problem, man kan sova till middag utan att någon tar skada av det. Men det är lite svårt att sova när hela huset skakar av borrmaskiner och annat jävelskap. Detta börjar vanligtvis strax efter sju och håller på mer eller mindre fram till klockan fyra när arbetarna går hem. Har man då inte lagt sig förrän framåt tre-tiden så blir det inte så många timmars sömn då förmiddagen består av att vakna, somna om, vakna, somna om och så vidare.

Tänkte att jag skulle passa på och prova de nya linser jag fick med mig från synundersökningen i fredags. Eftersom jag är ledig så är det ju inte hela världen om de inte skulle funka, kan jag ju bara gå och plocka ut dem. De är lite tjockare än de jag vanligtvis använder, men ska i gengäld släppa igenom bra mycket mer syre (bättre för ögonen). Naturligtvis när man provar nya modeller så är ögonen inte riktigt vana vid dem så man blir ganska snabbt trött och nanig i ögonen. Så även idag, och med de få hela sovtimmar jag fått har energin inte varit på topp idag.

Tvätt-tid som vanligt när det är torsdag (känns nästan lite asperger här va???), och efter det blev det en snabb tur till den roliga butiken som säljer flytande självförtroende. Passade även på att köpa mig ännu ett par hörlurar. Köpte ju ett par in-ear igår, men kände att jag gärna ville ha ett par rejäla muffar med. Kommer iofs se lite muppig ut när jag går runt med dessa på huvudet men det spelar ingen roll. Kommer nog bara använda dem till mina motionsrundor och då bryr jag mig faktiskt inte om hur jag ser ut. Hade tänkt inviga dem en runda idag, men jag orkar faktiskt inte. Ont i ryggen har jag också av någon anledning....ååååh vad det är synd om mig buhu!

Dagens låt:
Edguy - Save Me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0