Nördtajm!

Nej jag har inte glömt bort att blogga de senaste dagarna, bara haft fullt upp. Onsdagen blev väldigt trevlig med en liten middag, några öl och monopolspelande med Linn. Hade en diskussion under eftermiddagen då vi passade på att reda ut ett par missförstånd. Kändes bra att få lite klarhet hehe.

Torsdagen var jag riktigt jäkla trött och sliten, kanske som följd av allt för lite sömn. Satt mest som en slak grönsak i soffan och degade. Skulle färgat håret, men det glömde jag bort helt i apatin. Framåt kvällen efter lite tv-spelande började jag ladda mentalt för dagen efter. Skulle nämligen vikariera på särskolan några timmar. Nog för att jag jobbar med funktionshindrade ungdomar vanligtvis med, men det är alltid lite nervöst och spännande när det är nya ungdomar som man inte riktigt vet hur de funkar. När jag dessutom fått höra att en av dem kunde bli ganska våldsam. Som grädde på moset upptäckte jag även att jag inte fått med mig min mobilladdare hem från kvällen innan, och efter som batteritiden på HTC Desire är allt annat än bra började paniken sprida sig lite. Tänk om jag skulle försova mig om batteriet dog? Men så kom jag på att jag faktiskt har en riktig väckarklocka också. Smart David!

När så klockan ringde imorse mådde jag illa. Hade inte alls någon lust att resa mig från sängen, men man var ju så illa tvungen. Pressade ner lite yoggi och drog iväg. Det var riktigt kul att "vikka", men det tog ganska mycket på de psykiska krafterna. Nu slapp jag förvisso det mesta med den lille stökige gynnaren. Men att ha hand om några killar i en miljö jag inte alls var bekant med räckte gott.

Nu är det i alla fall äntligen fredag eftermiddag, ska ta tag i det där hårfärgandet. Sen ikväll ska jag dra ner till Bromölla på lite gayming. Ska bli kul med lite nörderi igen, vissa av folket har jag aldrig träffat och de andra har jag inte sett sen i april förra året. Höll på att missa det denna gång med, men snälla Niklas och Jeanette plockar upp mig på vägen, så jag spar in lite bensinpengar.

Dagens låt:
Judas Priest - Diamonds And Rust (live '82)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0