En känsla av ensamhet

Har känt mig väldigt ensam hela dagen. Jobbigt och jag förstår inte riktigt varför. Vet inte om det har att göra med att vi imorse fick reda på att sex av mina kollegor blivit varslade. Gud vet att jag inte älskar mitt jobb, men jag är ändå tacksam att jag slapp bli varslad. Hade blivit väldigt knapert att leva på a-kassan.

Men samtidigt känns det väldigt tungt. Sex personer som gör sitt jobb bra (i vissa fall bättre än mig) försvinner. Sex personer jag trivts att jobba med och anser vara mina vänner. Har dessutom varit dödstrött hela dagen, inte orkat göra något alls utan har bara suttit och fånstirrat på datorskärmen mer eller mindre hela dagen. Inte heller där har det hänt mycket. Känns som jag suttit instängd i min bubbla, avskärmad från omvärlden. Det kan ju vara skönt ibland, korta stunder. Tänkte jag skulle gått ut en sväng, men så var batteriet slut i mp3-spelaren och då är det inte alls lika kul, så jag väntar på att den ska ladda nu. Kanske blir en sväng sen, rensa ut huvudet lite. Brukar hjälpa. Eller så går jag och lägger mig i tid för en gång skull. Vi får se, gör det som faller mig in.

Dagens låt:
Fleetwood Mac - Go Your Own Way


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0