En film är en film är en film

Hade tänkt nattblogga igår, men jag blev för trött och somnade i soffan. Klockan var närmare halv fyra och jag kom hem efter en liten filmstund hos Rickard. Filmen för natten var Scott Pilgrim vs The World. En film som bygger på en tecknad serie som pubiceras på nätet. I somras kom det även ett spel med samma namn som jag tyckte var lite sådär småkul.

I alla fall, filmen var ganska udda. Rolig, men udda. Scott blir kär i Ramona som har sju onda ex som Scott måste besegra för att kunna leva lycklig med Ramona. Alla ex är skumma på sitt egna lilla sätt och hela filmen refererar kraftigt till tv-spelsvärlden med ljudeffekter, extraliv och levelups. Den gav i alla fall mig åtskilliga skratt, men det är tveksamt om den stora massan där ute skulle finna den lika komisk. Men vill man ha en lagom udda film utan några större förväntningar rekommenderar jag Scott Pilgrim vs The World varmt. Den fick mig sugen på att spela klart spelet (något jag skjutit upp alldeles för länge).

Dagens låt:
Millencolin - Leona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0