Ännu en nördblogg

Dags för en liten nördblogg idag igen. För ett par år sen var jag ganska bitter över videospelsklimatet här i världen (ja, jag gillar termen videospel och tycker den används alldeles för sällan numera). Hade en ganska skev bild om att dagens spel inte var alls lika kul som de gamla godbitarna från det sena 80-talet till tidigt 90-tal. Orkade sällan bemöda mig med att spela klart ett spel jag köpt eftersom det alltid kändes så överambitiöst och själlöst. Men ack vad fel jag hade.

Det ska erkännas att jag kanske inte har alls samma tålamod med att sitta och spela som jag hade förr. Vill minnas helgerna när jag var kanske 12-13 år då jag gick upp vid 9-tiden och började spela, fortsatte sen till jag gick och la mig frammåt 12-tiden på natten. Nu är jag glad om jag "hinner" spela mer än en eller två timmar. Men det kanske är så att bli vuxen.

I alla fall, mitt påstående om att dagens spel inte skulle vara lika bra som de gamla har jag fått revidera. De senaste två åren har det blivit en hel hög med nya avklarade spel, och för första gången på jag vet inte hur länge tycker jag det har släppts (eller kommer släppas) fler spel än jag hinner med. Mitt senaste projekt är Mass Effect 2 till PS3. Jag har på två dagar spelat i nästan 13 timmar. Det ni! Jag är helsåld på det! Älskar sci-fi-stämingen, stridssystemet är härligt och det ser onekligen läckert ut.

Men den största överraskningen var nog ändå röstskådespeleriet. Här finner vi en rad kändisar som bland annat Martin Sheen, Seth Green, Adam Baldwin och Yvonne Strahovski. Spelskaparna har även haft den goda smaken att modellera karaktären Mirandas ansikte efter Strahovski, något jag blev mycket förtjust över. Hon är ju en av anledningarna till att kolla på tv-serien Chuck. Och även om pixelporr inte är riktigt min grej är det  ändå trevligt att hennes kroppstrumpa till uniform inte lämnar mycket åt fantasin och att man dessutom får en liten kameltå till på köpet. Det är de små sakerna i livet som räknas eller? Haha!

Dagens låt:
The Kelly Family - Fell In Love With An Alien


Kommentarer
Postat av: Anna

Snusk-David! XD

2011-04-01 @ 10:11:43
URL: http://mittlivsomaupair.blogg.se/
Postat av: Anna

Snusk-David! XD

2011-04-01 @ 10:12:17
URL: http://mittlivsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0