Å så ha'de vatt helg...

Nu är det söndagskväll igen. Märkligt vad helgerna springer förbi. Nu jobbade jag visserligen på fredagen och natten till lördagen men likväl, time flies. Lördagen började jäkligt bra med att jag åkte hem till mor och far med lite frallor. Alltid trevligt med lite frukostsällskap. Men det blev ingen längre visit, jag hade nämligen lovat mina kära vänner att jag skulle hålla hov denna lördagsafton. Alltså behövde jag åka hem och städa lite i min rövarkula.

Till saken hör att jag är en förbannat stor tidsoptimist, tänker alltid att jag ska hinna göra tusen och åter tusen saker. Även så denna lördag. Jag hade nämligen mitt upp i alltihop lyckats boka in en fika på stan på eftermiddagen, tänkte att det var lugnt då det skulle gå ganska snabbt att dammsuga av och moppa golven samt rengöra badrummet. Det tog lite längre tid då jag hade massa annat som också behövdes tas i tu med. T ex att dumpa all jäkla reklam i återvinningen, sortera den saliga blandningen som hopat sig på vardagsrumsbordet plus att jag skulle sortera min rena tvätt.

Tur i oturen gick bussen för min fikadejt en halvtimme senare så jag hann att bli klar med allt och ändå vara i tid, men när gästerna sen kom på kvällen och lägenheten såg ut som ett bombnedslag efter en kvart kändes det som det varit förjäves. Men förhoppningsvis tyckte de nya ansiktena i gruppen det såg trevligt ut här hemma.

Kvällen och natten blev i stora drag mycket trevlig, dock lite tråkig attityd från ett håll, men jag orkar inte lägga någon större energi på detta. Jag vet inte varför jag alltid får ovett men det är väl något hos mig som kanske inte uppskattas? Blev inte jättemycket sömn då det lågs och pratades till långt fram på morgonen för att sedan bli väkt redan vid nio-tiden haha. Men jag tjuvade faktiskt till mig några små powernappar innan pizza-folket kom hit för den traditionella bakispizzan.

Som avslutning på helgen blev det även en sväng på bio. Super 8 stod på programmet och var en överlag bra film. Men jag undrar om inte herr Spielberg fått lite idétorka och dammat av sin ca 30år gamla klassiker E.T och klätt den i outfit från 2011? Nu blir det i alla fall sängen för undertecknad så får vi se vad för äventyr som väntar imorgon.


Dagens låt:
The Lonely Island ft. Justin Timberlake - Motherlover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0