Snart semester

Två ynka jobbpass kvar innan fyra veckors härlig semester väntar. Längtar så!

Nu sitter jag här och är alldeles för trött. Blev inte mycket sömn i natt, fick spontanbesök av ett flickebarn jag språkat ett tag med på nätet. Sånt är alltid kul, och av någon anledning låg vi bara och pratade en massa medan klockan vackert tickade på, och naturligtvis sov jag ganska dåligt när jag väl somnade, som jag alltid gör när det ligger någon i sängen jämte.

Och nu som alltid när folk åker ifrån mig känner jag mig väldigt ensam. Det är rätt sjukt, spelar inte så stor roll vem det varit som besökt en, en god vän, mamma eller pappa, eller till och med en jobbig flickvän som man egentligen ville vara utan. Men just timmarna efter de lämnat en och man sitter i sin tomma lya är alltid lika jobbiga. Apatin infinner sig och man sitter bara och fånglor på datorskärmen i hopp om att någon ska underhålla en. Jag vet ju bättre, men kan inte låta bli. Jag är sällskapsjuk trots allt.

Nåväl, det är ju tur jag alltid har mitt lilla nörderi att falla tillbaka på. Tv-spel och framförallt RPGn är perfekta sällskap när man känner sig ensam. När man kan träda in i rollen som någon annan och bara vara...dessutom har jag ju en jäkla massa spel liggande som bara väntar på att spelas. Så jag kanske ska fälla ner locket på Vaion nu och iklädd rollen som Tidus bege mig ut med Yuna, Lulu, Wacca och gänget och spöa Sin? Jag tror det faktiskt...

Dagens låt:
Bon Jovi - Only Lonely


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0