Det går bra nu...

Tror fanimej jag använt den Petter-referensen förr i bloggsammanhang. Men skitsamma, det funkar ju alltid. Det går verkligen bra nu. Inne på min andra semestervecka, och trots att vädret inte hintat det minsta om att det faktiskt skulle vara mitten på juli så är det ändå ytterst behagligt att vara ledig.

Som om inte det skulle vara nog så har jag faktisk också sagt upp mig i torsdags. Lite märklig känsla faktiskt. Kunde inte riktigt förstå hur snabbt allt gick. Vaknade på tisdagsmorgonen av att telefonen ringde och det visade sig vara från bemanningen. De undrade om jag var intresserad av att jobba för dem, och att jag skulle ringa och prata med skolans rektor i så fall. Sagt och gjort, dagen efter var det intervju och jag fick jobbet om jag ville ha det. Ska bli otroligt kul och framför allt skönt med ett måndag-fredagsjobb.

Det blev helg och vännerna började sin semster så det var ju ett ypperligt tillfälle att gå ut och "fira". Vi bestämde oss för att bryta vår la coca-trend och faktiskt dra till något annat ställe. Blev att vi drog till James (som vi varit på väg till flertalet ggr innan men alltid fastnat innan). Skönt ställe med schysst musik som omväxling. Blev visserligen att jag gick hem lite tidigare än planerat, men det gjorde ingenting. Hade ändå så trevligt sällskap. Ska bli kul att ses igen.

Blev naturligtvis ett återbesök på James kvällen efter, också väldigt trevligt, fast jag märker att jag inte är odödlig och kan ligga på topp två kvällar på rad. Igår var jag bara en spillra av mitt forna jag. Inte så bakis utan mer orkeslös haha. Nåväl, det ryktars om lite öl ikväll igen, och det är ju faktiskt semester så det är ju bara att ta tjuren vid hornen.

Fyra dagar kvar till gubbåldern, känns faktiskt inte det minsta jobbigt. Jag har ju trots allt haft ett helt år på mig att bearbeta den kommande dagen. Så länge folk fortfarande tror jag är runt 23 så är det lugnt.


Dagens låt:
Ultrabeat - Never Ever


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0