Where the end is always good and never sad.

Fredag igen, ledig helg och allt borde vara hur grymt som helst eller hur? Varför känner jag mig då så otroligt rastlös? Är vanligtvis en ganska slö, slapp och likgiltlig varelse som uppskattar att inte ha en massa måsten hängandes över huvudet, men ikväll hade det varit lite kul om det hände något. Nåväl imorgon är det ju i alla fall lördag och det brukar ju bli bra. Först lite middag med morbror som fyller 60 och sen ska jag tvinga bror och Fabbe att svinga några stop öl. Lite synd att Johan skulle ha fest just denna lördagen, hade varit kul att ses, kom underfund med att vi inte träffats sen i somras. Tiden går!

Ibland blir jag lite frustrerad över min ekonomiska situation. Lever absolut inte på svältgränsen (även om min lön är pinsam med tanke på hur mycket helg jag jobbar), men jag känner ändå att jag alltid trott att jag skulle ha ett någorlunda fyllt sparkonto när jag började närma mig de 30, men icke! Hade varit himla kul med en ny bil t ex. Men det är ju inte att tänka på...inte än i alla fall. Men går allt som det ska (och det gör det ju faktiskt ibland), så lär det väl bli ljusare tider även för herr Dahlgren.

På tal om nåt helt annat, spotify är ju en del av min vardag. Lyssnar som bekant på fruktansvärt mycket musik och tycker nog att Spotify är bland den mest geniala musiktjänst som skapats. Men något som jag stör mig fruktansvärt på är de stora luckor som finns. Att obskyra artister och grupper inte finns har jag full förståelse för, men det är både synd och skam att vissa etablerade artister bara har enstaka album tillgängliga. Det har väl att göra med skivbolagsrättigheter och så vidare, men att t ex Gamma Ray endast har det två senaste albumen samt ett live-album tillgängliga gör ju att man missar en massa godbitar. Dagens låt är ett solklart exempel (visst live-versionen finns på spotify, men inte originalet med Ralf Scheepers på sång).

Dagens låt:
Gamma Ray - The Silence


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0