Stamp!

Igår hade jag en tanke. Jag skulle supa mig vacker! Om jag lyckades vet i tusan, men kul hade jag. Blev ett gäng kalla på förfesten och sen ut i den bitande kylan. Farbror blå var tydligen på hugget och gav undertecknad en skarp tillsägelse att jag skulle plocka upp ölburken jag ställt ifrån mig och hälla ut innehållet innan jag förpassade den till papperskorgen. Annars skulle jag minsann få nedskräpningsböter på 900kr! Jaja det är väl bra att de tar sina jobb på allvar i alla fall.

Kvällen fortlöpte på vanligt manén med en och en annan white russian. När klockan börjar närma sig tre-snåret sätter sig en tämligen överförfriska jeansjacka jämte mig och presenterar sig som*makdnbh* (kommer faktiskt inte ihåg det, så vi kallar honom Greger). Han är övertygad om att han har sett mig förr. Efter lite famlande med orden får han ihop det till att jag var med i det här tv-programmet "Kungarna av Baren"....haha. Kungarna av Tylösand kommer han sen fram till att det hette och jag förklarar att jag inte var med där. Men han fortsätter och tjata, vill se kuk-tatueringen osv. När både jag och Annika talat om för honom att han tagit fel person ska han på och pussas och kramas. Var mindre angenämt må jag säga, och jag börjar bli ganska mätt på hela den där kungarna av tylösandsgrejen nu. Jag ser inte likheten själv, annat än hårfärgen, men uppenbarligen finns det väl något eftersom det var långt ifrån första gången jag hörde det. Till och med frisören som klippte mig för några veckor sen nämnde det. Jaja det blåser väl över snart...

Nåt som däremot är förbannat kul är att de goa gubbarna i ItaloBrothers äntligen fått tummen ur och släppt en skiva (Stamp!). Perfekt stämningshöjare när man sitter och peppar innan fest (och en del självklara förfestlåtar naturligtvis). Rekommenderar den hjärtligt till alla som gillar den här typen av musik, även er som inte gillar det. Har själv jäkligt svårt att sitta still när den snurrar i stereon (eller datorn om man så vill).

Dagens låt:
ItaloBrothers - Radio Hardcore


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0