"Hårribel" dag...

Insåg något innan idag. Mitt trogna gamla hårspray är inte lämpligt för mitt hår...låter ett klassiskt I-landsproblem eller hur? Men jag ska ta det från början.

Än gång för länge länge sedan (sommaren 2003) var jag på jakt efter lite nya hårprodukter efter ständiga klagomål från min kära mor att jag såg förjävlig ut i huvudet. Hennes 50-årsdag var antågande och ville ha en välartad och fin son tills dess. I samband med detta var mina befintliga resurser till att fixa frisyren på upphällningen så en lunchrast smög jag in på Åhléns i hopp om påfyllning. Då det var juni och första sommarjobbslönen fortfarande var en god månad bort var jag inte jättepigg på att lägga massa pengar på detta, i mitt tycke, onödiga ont. Men så såg jag en flaska som för all del inte såg så lyxig ut. Men testern luktade behagligt och flaskan lovade bra struktur, och priset var mer än överkomligt (39:- om jag minns rätt). Romella hette företaget bakom produkten. Inget jag hade hört talas om tidigare, men då jag tyckt de flesta sprayer, geléer, mousser, vax och pastor jag testat innan varit ungefär samma skit oavsett om det stått Wella eller Björn Axén så tänkte jag att jag testar. Jag måste erkänna att det var det bästa hårspray jag använt, och jag fortsatte att använda det i sju och ett halvt år till.

Vart gick det då fel? Jo i början på november 2010 beslöt jag mig för att överge det blonderade håret till förmån för korpsvart. Något jag trivs mycket bra i, i samband med detta dök det upp en annan flaska spray i mitt badrum. Någon måste tagit dit den och glömt den där vid något festligt tillfälle...misstänker min kusin. L'Oréal Fix & Shine, och av någon anledning provade jag det en dag strax därefter. Tyckte om att håret inte blev så torrt som med Romella så jag fortsatte. Så i lördags när det skulle ut och sviras så var sprayflaskan tom, så jag tänkte att jag återgår till Romella. Visst frisyren blev som den skulle, såg även bra ut dagen efter trots jag legat och snurrat i sängen ett par varv. Men under söndagskvällen när jag sporadiskt legat och pillat mig i håret medan Wallander rullade på tvn så märkte jag att min tröja såg ganska mystisk ut. Den såg väldigt smulig ut. Visade sig vara gammalt spray som lossnat. Ingen fara tänkte jag, så brukade det ju vara förr i tiden med när jag varit välsprayad i huvudet. Men när jag skulle in i duschen idag såg jag att hela huvudet såg förjäkligt ut. Fullt av massa sprayavlagringar där också. Något som aldrig syntes när man var blond, men som syntes väldigt tydligt nu när håret är svart. För att göra en lång (romanlång) historia kort, så blev det raka vägen in till stan och köpa en ny flaska Fix & Shine. Så sensmoralen i denna lilla berättelse är:


Dagens låt:
Place Vendome - My Guardian Angel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0