Som man bäddar....

Nja, något vidare dramatiskt kan man ju inte påstå har hänt. Men jag ska köpa mig en ny säng för de pengar jag fick i 30årspresent av släkten. För jag har ju råkat fylla år som sagt. Känns faktiskt inte alls tokigt, ungefär som att vara 29 om jag ska vara helt ärlig.

Det blev en väldigt lyckad födelsedagshelg, började med att vännerna söp ner mig ute på stan efter släktkalaset. Hade inte alls förväntat mig denna uppvaktning. Dagen efter skulle vi upp tidigt och åka till Bakken, jag som är morgontröttare än de flesta trodde inte jag skulle ha en halv suck i helvetet att vakna i tid, speciellt inte eftersom min nattgäst låg och tjabbade med mig halv natten (av de 4 timmarna jag skulle få sova). Men på nån jäkla vänster lyckades jag vara den som var först på plats, lite lätt illamående. Men jag repade mig lagom till jag öppnade första ölen på tåget ner till Helsingborg.

Naturligtvis började det regna som fan nere i Danmark. Men jag fick en väldigt fin och färglad (äkta) peruansk poncho att ha på mig. Och för att bara se ut som en enkel trasmatta med hål för huvudet höll den faktiskt vätan borta väldigt väl. Trots att vädret inte var på vår sida hade jag himla roligt, och när vi kom hem igen tvingade jag mig ut på stan och lyckades beställa en av de starkaste redbull/vodka jag hittills smakat, den smakade i princip ingen redbull alls. Men jag klagar inte, Göran gav ju dessutom mig den till det gamla priset som den trogna kund jag är.

Efter det har det även blivit ytterligare en del festande. Fabbe fylde år, sen var det helg och allt sånt där, och nu börjar det ju dra ihop sig till Tall Ship Races. Om vi ska återuppleva förra årets intensiva festande vet jag inte, men man kan ju alltid göra ett försök. Visa att det än finns lite bläck kvar i gubbens penna så att säga. 

Dagens låt:
Overkill - Old School


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0