Positiva små händelser

För en kort sekund trodde jag att jag tagit mig i kragen. Men så glömde jag bort att blogga när det hände något, sen hände ingenting och då var det liksom inte kul att lägga upp "gårdagens nyheter".

Men i alla fall, dagen jag väntat på i hur många år som helst (till och med före lechuck-bloggen) kom så äntligen fredagen den 23 april. Ett vitt kuvert med mitt namn på, avsändare - Halmstads högskola. Nu är det officiellt, jag ÄR utbildad lärare i engelska och historia. Jag behöver inte längre skriva den aningen tveksamma textraden "jag har läst till gymnasielärare" i mina jobbansökningar. Känns riktigt härligt.

Och för att göra tillvaron ännu ljusare har jag äntligen fått tag i en ny lägenhet med en hyra som inte fräter hål i börsen varje månad. Det blir flytt den första juli. Tjohooo! Det kommer bli skitbra, det känner jag på mig.

Igår var det även en månad sen jag lite skämtsamt avlade mitt kyskhetslöfte. Detta som en reaktion på att jag alltid lyckas trassla in mig och såra människor, krossa ett och ett annat hjärta. Så jag bestämde helt enkelt att jag inte ska involvera mig med någon om hon inte är speciell. Nu är ju speciell ett väldigt subjektivt ord, och jag är ju som bekant en ganska svag individ när det gäller damer. Men jag ska verkligen försöka att inte duka under för diverse fresterskor. Fast det skulle ju kanske vara trevligt att träffa någon, framför allt nu när det är vår... Men äsch, det får komma när det kommer. Jag älskar ju mig själv, och det räcker gott än så länge!

Nu ska jag fortsätta leka tuffing i Yakuza 3, peace out!

Dagens låt:
Köttgrottorna - Älska mig


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det var verkligen på tiden att du fick det där brevet, haha! Men grattis! :D

Och det där med att hålla ditt kyskhetslöfte tills du möter en speciell dam, ja, vi får väl se vad det blir med det, mohahaa!

2010-05-03 @ 19:23:16
URL: http://mittlivsomguide.blogg.se/
Postat av: David

Haha du är för rolig du Anna ;)



Men tack tack för gratulationen!

2010-05-04 @ 00:09:07
URL: http://rechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0