Långledigt och nostalgi

Visst är det härligt med långledigt. Gick av passet igår morse med en känsla av ovisshet. Hade tidigare sett fram emot att ha en veckas ledigt, men det ställdes på sin spets när jag hörde talas om att det skulle vara möte på fredag. Nu skulle jag iofs stanna hemma i stan hela helgen, men min tanke var faktiskt att jag skulle kunna ge mig ut på äventyr om det nu skulle vara så, men då skulle naturligtvis komma ett möte och förstöra.

Utöver detta skulle jag behöva ta tag i ett jobbigt samtal också. Hatar det där med att behöva kräva in skulder. Hade en otrevlig känsla i magen över att behöva vara hård och inte kunna ge efter lite. Men det verkade inte behövas som tur var, det blev ett tämligen kort men trevligt samtal. Puh!!

Har nu äntligen tagit mig i kragen och börjat packa lite. Kan inte fatta att det är mindre än två månader kvar till flytt. Tiden kommer ju bara springa iväg så man får väl vara lite mer förutseende än sist. Tanken var att jag skulle slänga ut min gamla dator som bara har stått och samlat damm sen jag flyttade hit. Men har inte fått tummen ur att föra över allt skit som ligger på den. Sagt och gjort - hittade massa skoj saker. Texter, låtar och gamla bilder jag knappt kom ihåg jag hade. Men nu är det i alla fall bevarat för framtiden, så då kan jag hysta dammsamlaren på tippen (för det finns nog knappast något värde i en sex år gammal AMD-dator).

Dagens låt blir därför en gammal klassiker jag lyssnade mycket på i gymnasiet och som låg och lurade på datorn.
Dagens låt:
Beastie Boys - Intergalactic


Kommentarer
Postat av: Madde

okej:) kul att du tycker det:) riktigt kul att skriva om det iaf:)

2010-05-13 @ 12:43:45
URL: http://madeleinebjornlund.blogg.se/
Postat av: malin

ja hjälprer gärna till när du ska flytta om du har behov av hjälp. bara säg till isåfall=)



mvh malin

2010-05-16 @ 10:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0