En sorgens dag...

Jag har hela dagen känt en form av oro i kroppen. Som att något otäckt skulle hända, men jag kunde inte placera det riktigt, men så av en slump råkade jag se att en av mina största idoler idag den 16 maj 2010 har gått ur tiden.

Därför tillägnar jag denna blogg till dig Ronnie James Dio, du största av sångare. Kommer alltid att minnas Malmö september 2002, när vi efter din konsert stod och frös i flera timmar utanför bara för att få träffa dig. När du sedan väl dök upp ansåg ditt folk att du inte skulle stå ute i kylan med tanke på din förkylda hals, men det struntade du i för att du ansåg att fansen är allt. Du var nog den vänligaste och mest jordnära rockstjärna jag träffat.

Ironiskt nog satt vi igår och mindes tillbaka till just den kvällen, gladdes åt att du blivit av med cancern, och hoppades på ett snabbt tillfrisknande. Min käre bror ville ju så gärna få uppleva din magiska röst i verkligheten. Men nu blev det inte så...

Det är faktiskt så att ögonen tårars lite nu så här på kvällskvisten, men du kommer aldrig bli glömd, du kommer alltid vara "the voice of heavy metal". Vi är alla "the last in line", tragiskt bara att din tur var kommen redan.

Vila i frid Ronnie, you rock! WE ROCK!
Dagens låt:
Dio - The Last In Line


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0