End of an era

Visste inte riktigt vad jag skulle ha för rubrik denna gång. I alla fall, sitter här på parkettgolvet i vad som var mitt sovrum fram till i morse. Nu är det dags att dra vidare mot nya lägenheten. Det kommer bli jättebra, jag känner det. Kommer ha mer pengar att röra mig med, bor närmare stan, närmare till i princip allt.

Men....ändå, det känns samtidigt ganska ledsamt att behöva lämna Brömsebrogatan. Jag har trivts så bra här, jag har så många glada minnen härifrån, trots att jag bara bodde här i ett och ett halv år. Så det är verkligen med blandade känslor jag sitter här och har träsmak i röven. Fast jag vet ju också att jag kände ungefär samma sak när jag skulle flytta förra gången. Det är väl som min käre bror brukar säga. Jag är fast någonstans i dåtiden. Håller fast vid det som var med vad allt jag är värd. Kommer sakna de blå väggarna, det kokheta vattnet, toalettstolen som man inte får spola för hårt i, ugnen utan plåtar, kylen som fryser det mesta trots att effekten står på det minsta...ja det må vara föga så smickrande egenskaper, men det var MIN lägenhets egenskaper. Det är dags att gå vidare, skapa nya minnen, så men denna blogg är till dig. Du festlya av festlyor, må det skånska paret som flyttar in ha lika trevligt hos dig som jag har haft, men upplevelser jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. Det var najs.

Dagens låt:
Terry Jacks - Seasons In The Sun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0