Tillbaka till "tryggheten"

Börjar så smått komma i ordning här i nya lägenheten nu. Hyllorna är på plats och det mesta är uppackat. Internet funkar som synes också. Det känns helt enkelt väldigt bra. Bara lite småsaker som måste fixas. Avloppet i badrummet har väldigt dåligt genomsläpp vilket resulterar i ett väldigt blött golv när man duschat. Eluttaget i sovrummet funkar inte så jag får ha en tråkig förlängningssladd ut till vardagsrummet, men både duschen och uttaget är felanmält så det blir väl åtgärdat snart.

Jag har även idag lämnat linux för att återgå till Windows. Men Vista kändes inte lockande för fem öre, så det blev att uppgradera till Windows 7. Kom över en licens till vrakpris så det var inte mycket att fundera över. Datorn går inte heller på högvarv som den gjorde i Vista utan är lika tyst precis som linux. Samtidigt som jag gillade ubuntubygget så känns det ändå skönt att vara tillbaka i windowsmiljön. Att inte behöva leta efter gratisalternativ av program som är lite sämre. Nåja denna varade det närmare två månader, det tar sig. Men jag var kanske inte redo trots allt. Nästa gång kanske....nästa gång.

Dagens låt:
Ke$ha - Your Love Is My Drug


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0