Mellanblogg - inget direkt att leverera

Har inte något nytt direkt på hjärtat. Bara lust att skriva lite. Veckan som gick har väl varit både upp och ner. Det började redan förra helgen då jag var tvungen att jobba på söndagskvällen. Det var inte så farligt, men vi hade möte på morgonen efter och sen en timme efter mötet började jag på mitt ordinarie pass. Jag var minst sagt tärd i sinnet och allmänt förvirrad.

Tisdagen kom och jag lyckades klämma in att träffa min kusin innan hon åkte tillbaka till Umeå. Det var kul, vet faktiskt inte när det var jag träffade henne senast. Länge sen var det i alla fall. Satt och diskuterade svininfluensan och jag hävdade att jag tycker folk förstorar upp det. Att hela hysterin är ganska löjlig. Naturligvis vaknar man upp dagen efter och mår skit. Får hög feber och har ont i halsen. Ibland straffar Gud direkt eller vad man säger.

Nåväl, var nog ingen svininfluensa då jag var feberfri redan dagen efter. Men jag mår fortfarande inte helt hundra. Nu när det är helg blir det faktiskt den första helt nyktra helgen på hur länge sen som helst. Känns både bra och dåligt. Visst hade det varit kul att vara ute och stöka, träffa nytt och gammalt folk, äta bakispizza och allt det där som vanligen hör helgen till. Men samtidigt är det riktigt skönt att bara kunna sitta hemma, med en bra film, ett kul spel, äta chips och dricka Pepsi Max. Dessutom sparar jag ju faktiskt pengar också. Satt igår och övervägde om jag skulle kunna köpa nåt spel från PSN, men beslöt mig för att avstå, även om det bara rörde sig om 50-60kr är det ändå två veckor kvar till lön. När jag vaknade imorse och fortfarande hade ont i halsen, bestämde mig för att stanna hemma, så insåg jag att i och med att jag inte går ut kommer jag har ett par hundra över, då kan jag ju faktiskt kosta på mig att handla lite. Win Win alltså!

Dagens låt:
Creedence Clearwater Revival - Lookin' Out My Back Door


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0