Dagen jag väntat på i fem år... eller ja nästan

Om jag nu har någon gammal läsare från LeChuck-tiden (dvs 2006) så minns ni säkert det ständiga tjatet om uppsatsen. För att göra en lång historia kort så fick jag bytt handledare till en frisk människa (tack och lov), och det blev i princip en helt ny uppsats igen. Inlämnades förra våren och gick till opponering, vilket var längre än tidigare. Fick en del kompletteringar, som jag skulle ta itu med under sommaren.

Men det kom något emellan, vet inte riktigt vad.. Förlovning och skit kanske? I alla fall, jobbade på under hösten och hade som mål att lämna in den innan jul. Men december 2008 var ju som bekant en ganska jobbig månad. Inte nog med att man blev bedragen och allmänt deppig över denna skymf, man var även lämnad med en lägenhet som skulle tömmas. Fick återigen lägga uppsatsen på hyllan.

Våren 2009 kom, jobbade lite på lediga stunder, men det var svårt att få ro att sitta ner och koncentrera sig. Det blev semester och tänkte att jag hade 4 veckor då jag skulle bli klar, men inspirationen saknades. Kunde bara inte komma på vad jag skulle skriva. Så jag hade lovat mina kära föräldrar att den skulle vara klar senast 31 augusti. Nu visade det sig att jag tagit fel på datum. Trodde att det var den 31e idag, men den blev i alla fall äntligen klar (enligt mig vill säga) så för ca 25min sedan skickade jag iväg den. Hoppas innerligt att den äntligen blir godkänd.

Har jobbat med denna förbannade uppsats sen hösten 2004, jag har varit på randen till mentalt sammanbrott både en och två gånger. Att det ska vara så svårt att plita ner en historievetenskaplig text på ca 35 sidor. Nåväl, jag väntar med spänning på resutlatet nu. Kommer säkerligen antingen bejubla eller förtrösta mig här i bloggen när domen falligt. Men jag kommer i alla fall kunna vakna imorrn, inte känna den där pressen att jag borde sitta vid datorn och skriva, utan jag kan med gott samvete bara slappa och göra precis det som faller mig in. Otroligt skönt!


Dagens låt:
Vanilla Ninja - Don't Go Too Fast




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0