Fan vad jag är dålig på detta...

Jag är kass, jag erkänner, jag suger. Trodde jag skulle kunna vara duktig och uppdatera bloggen regelbundet. Men icke! Jag är en slarver, hade en del jag tänkte skriva ner. Men tillfället försvann, ingen idé att lägga ut gamla nyheter eller hur?

Så i alla fall, helgen är över. Har varit en otrolig helg i många avseenden. För lite sömn förvisso, men det är medaljens baksida. Vill man ha kul får man allt bjuda till lite. Tintin-temat igår var en lyckad tillställning må jag säga. Fredagen var.....vad ska man säga...annorlunda. Kul, men med vissa reservationern. Nattens slut kunde blivit bättre, istället för en skabbig efterfest kunde jag sussat gott i min egen säng. Sluppit höra saker om mig, som förvisso till viss del kan vara lite sanna, men i det stora hela bara en jävligt dum grej att över huvud taget börja dryfta i. Men så är det väl när alkoholen tar överhanden, omdömmet försvinner och man säger saker som kanske inte alltid är så genomtänkta. Det är lätt att tro att jag är en careless glad liten skit vars ego är så stort att ingen kan såra mig. Men det är fel, jag kan bli ledsen, och det blev jag faktiskt. Men som sagt, på fyllan är kanske inte det bästa tillfället. Men som min käre bror sa till mig sen, så handlade det nog inte så mycket om mig och att jag inte skulle ta åt mig. Han är go min lille lille bror :)

Det var när han sa det som jag började tänka. Vad mycket enklare livet var när man gick i högstadiet, hur mycket jag faktiskt saknar den tiden. Visst det var en jobbig tid, att slitas mellan att vara "barn" och att vara "ungdom". Men att jag hade faktiskt många trevliga stunder på helgerna hemma. En lördagskväll bestod av god mat som mamma och pappa lagade. Sen blev det en påse chips framför tvn i deras sovrum tillsammans med brossan tittandes på Tredje klotet från solen, nån kul video eller nåt liknande. Och så lite tv-spel. I säng i hyffsad tid så man kom upp på förmiddagen och kunde göra något. Inte spendera söndagen i det zombie-liknande tillstånd jag i princip alltid gör nu. Blir man lycklig av att vara ute och festa? Strävan efter lycka? Vad är lycka?

Nej jag är faktiskt ganska lycklig. Jag gillar mitt liv, men jag skulle verkligen vilja ha det bättre. En billigare lägenhet, en fetare lön och en veckorutin som inte består av flera lediga vardagar, och två helger av tre sitta på jobbet. Och varför inte sitta och titta på tv en kväll på Vallås med sin lillebror ;)

Dagens låt:

Korpiklaani - Vodka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0