En helt vanlig söndag...

Tiden går så snabbt att man har svårt att hänga med. Har kommit på mig själv flera gånger den senaste tiden att prata om saker som hände "nyss" bara för att efter lite funderande komma fram till att "nyss" inte alls var nyss utan faktiskt var för ganska länge sen. Ibland flera år sen.

Helgen har passerat kvickt som attan igen, inte så konstigt i och för sig när man jobbat 28 timmar under fredag och lördag. Söndagen blev en ganska typisk söndag. Lagom avslagen, pizza och avslutades med en film ihop med en god vän. Föga förvånande kom samtalet att spela på den nostalgiska ådran. Var det bättre förr?

Nej det var väl egentligen inte det. Att livet tedde sig så mycket enklare då beror väl snarare på att man bortser från de dåliga stunderna och väljer att minnas de goda. Har det faktiskt ganska bra nu. Men har märkt att det är när jag sitter ensam som alla möjliga tankar börjar snurra i huvudet. Tankar jag helt bortser från när jag spenderar tid med andra människor och då är upptagen med annat. Därför är jag väl ganska sällskapssjuk av mig just nu.

Blir ofta att jag funderar över vart åren tog vägen. Att jag inte gjort något vidare konstruktivt med mitt liv. För 10 år sen tänkte jag nog att mitt liv skulle se helt annorlunda ut än vad det gör idag. Känner liksom att jag bara vill krypa in i mitt skal och stänga ute världen och fortsätta leva i en fantasibubbla där allt är som jag vill ha det.  Jag börjar ju faktiskt närma mig 30-stäcket, och det är nog ganska normalt med dessa tankar. En begynnande 30-årskris kanske?  Haha nej usch, så illa kan det väl ändå inte vara?


Dagens låt:
Magnum - When The World Comes Down


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0