Douchebag

Du är en douche Dave!

Så sa en god vän till mig för ett tag sen. Det var den andra personen som kallat mig detta. Visst det var väl mest en oskyldig skämtsam kommentar på fyllan, inget att egentligen fästa någon vikt vid. Men det fick mig att börja fundera lite.

Jag är ju en egenkär, självupptagen liten dryg skit. Självgod, uppmärksamhetssökande player med dåligt omdöme och bristande moral. Med ett självförtroende som skulle räcka till ett mindre kungarike. Det kanske är så? Jag kanske ha levt i en falsk verklighet där jag trott att jag är en fin kille. Men att sanningen är den att jag är ett svin?

Om jag nu är ett sånt avskrap av en människa, som bara tycker om sig själv...varför vill då folk umgås med mig? Är det av ömkan? Stackarn vet ju inte bättre...låt honom hållas. Vi tycker ju han är ganska lustig att betrakta.

Haha nej shit vad emo denna blogg blev. Det säkerligen inte fullt så illa i verkligheten. Bara fått en injektion av negativ energi en söndag som denna. Kände det redan när jag vaknade imorse. Nåt var inte bra. Regnet utanför gjorde inte en människa glad. Lägenhetsbytet blev inte heller av. Vilket på ett sätt var bra då jag inte var helt säker på om jag ville flytta dit. Men det blev ändå lite av en besvikelse. Och för att toppa det så var det ytterligare en sak som störde mig. Ett kommande samtal. Hatar att dra ut på saker, hade det inte varit bättre att bara ta det på en gång? Men men...Dave the Douchebag är väl trött och gnällig idag helt enkelt...

Dagens låt:
Radiohead - Creep





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0