Livets såpbubblor

Vissa dagar är som såpbubblor, vackra och växer sig större och större, men sen tillslut stöter de emot något som gör att de spricker och försvinner. Denna dag är en sådan. Vet egentligen inte vad  som var mitt spetsiga föremål, men på nåt sätt så lyckades de penetrera bubblan.

Tror mycket handlar om inre föreställningar, att ens fantasi lätt skenar iväg. Jag vet, det har hänt förr och det kommer hända igen. Däremot kan jag inte riktigt svara på vad som skenade iväg idag... Det kom bara en våg av tristess över mig nu för nån timme sen. Kanske har det att göra med min uppsats, att jag inte får det att lossna...Fem misslyckade år på högskolan?

Eller kanske jag bara känner mig lite ensam frammåt kvällskvisten? Att jag inte har pratat tilläckligt med folk idag? Aktiviteten på Cowa har varit låg...inget msn... nån enstaka kommentar på Facebook...Det är faktiskt ganska tråkigt att vara ledig så mycket varje vecka som jag är...Det blir så långt mellan helgerna...Kanske skulle skaffa ett husdjur? Eller jag vet inte...

Sover nog lite, så blåser jag nya såpbubblor imorrn, och hoppas de håller sig svävande hela morgondagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0