Sjuk, kass, krasslig...kalla det vad du vill

Usch, jag hatar att vara sjuk! Brukar sällan vara det. Måste ha ett enormt imunförsvar då det kan gå år mellan åkommorna. Men jag har nu varit lite halvkrasslig från och till sen mitten på februari. När den ena förkylningen till slut släppt kommer det strax en annan och allt börjar om igen, I fredags var jag överlycklig över att jag äntligen mådde bra igen. Men lagom till jag skulle åka till jobbet började halsen klia och torrhostan var ett faktum..

Under helgen blev det bara värre och värre... På måndagen mådde jag inte alls bra, men hade inte mycket val än att gå till jobbet ändå... var redan ett gäng som var sjuka så. Tisdagen var jag i samma tillstånd som dagen innan. Onsdagen kom och jag trodde det var på väg att vända, åkte in till stan för att klippa mig...det skulle jag inte gjort... innan jag var hemma igen hade tempen stigit och jag kände mig allmänt kass. Tänkte att jag fick avvakta till morgonen och se om jag blivit bättre annars fick jag stanna hemma..

Vaknade kl 9 idag och mådde skit... blev att sjukanmäla sig. Inte alls kul, men har sovit nästan hela dagen nu, hoppas att jag blir bättre snart, vill ju inte vara sjuk på lördag. Händer ju massa skoj då :)  Men tar inte ut något i förskott, utan jag får väl istället återberätta det senare och avgöra om det var lyckat eller ej...

Usch måste nog ta mig bort till Maxi och handla lite....vill egentligen inte alls sticka ut näsan utanför dörren, men man måste väl...måste ju äta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0