Vad vore sommarn utan värme?

Ja det kan man ju verkligen fråga sig. Har varit på tok för många somrar som regnat bort de senaste åren för att man egentligen ska ha rätt att klaga. Så nej, jag klagar absolut inte på värmen. Men det hade inte skadat om det hade varit lite svalare inne i lägenheten. Det är verkligen nackdelen med att ha en lya vars fönster vetter åt tre av fyra vädersträck. Solen lyser alltid in någonstans, vilket resulterar i att det alltid är varmt här. När det var svalare ute löstes ju detta genom att öppna ett fönster. Men när det är lika varmt ute som inne, då hjälper det föga.

Så där ja, då har jag gnällt färdigt på värmen för i år. Hoppas den stannar länge så man kan jobba upp en fin brun bränna innan den mörka tråkiga hösten kommer. Har dock inte tagit mig för särskilt mycket denna dag, orkar knappt röra mig här pga värmen... Haha oj jag skulle ju inte gnälla om det.. Skärpning!

Längtar till helgen, ska åka till Lysekil och träffa lite vänner igen. Lite ironiskt är att jag hade bytt dag att jobba för att kunna åka dit redan på torsdag. Men när allt är fixat får jag reda på att både killen som jag ska till och hans sambo är tvungna att jobba på fredagen. Så det blir bara ett kort besök mellan fredag och lördag.

Har äntligen fått tummen ur och tvättat idag, helt sjukt att jag inte tvättat på nästan en månad. Antagligen har jag på tok för mycket kläder eftersom jag inte direkt varit utan rena plagg under tiden heller. Men nu blir det ju svårt att välja vad man ska ha på sig haha...

Nej nu känns det som om hjärnan kokar över, får svalka av mig med ett glas Fun Light - Tropiska frukter (som faktiskt var riktigt god), och lyssna in dagens låt som på nåt sätt alltid får mig på bra humör, även i de mörkaste stunder.

Dagens Låt:
Talisman - My Best Friend's Girl



Varma hälsningar från en svettig herr Dahlgren

Kommentarer
Postat av: Anna

En månad! Herregud, skänk bort hälften av dina kläder till välgörenhet istället. :D

2009-06-29 @ 22:54:44
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0