Tylösand, solbränna och Anna...

Mmm då var det torsdagskväll. Sitter här som en stekt tomat och tycker synd om mig själv. Brukar inte ha några problem med solen annars, men det var ju faktiskt nästan tre år sen jag solade till nån reda.

Har idag varit i Tylösand och badat för tredje gången i mitt liv. Förstår verkligen inte varför alla turister (läs 08or och dylikt) är så impade av denna strand. Visst det är väl mysigt, men det är ju absolut inget extraordinärt. Fördelen idag var väl att turistsäsongen inte riktigt dragit igång så man slapp ligga som packade sillar. Blev faktiskt två dopp i vattnet som enligt uppgift höll den svalkande temperaturen om 17 grader.

Hade varit på stranden redan igår (fast då på den något mindre hypade Östra stranden). Smart som jag var hade jag ju inte smörjt in mig då, så det var väl där jag la den mesta av brännan. Så varför skulle jag då tvungen utsätta min kropp för denna tortyr ytterligare en dag? Tja...som bekant åker ju Anna (ja, hon jag tycker faktiskt att hon förtjänar att nämnas vid namn nu) till Australien imorgon. Hade egentligen sagt hej då till henne redan i tisdags, men så pratade vi lite på onsdagskvällen om att åka till stranden. Naturligtvis säger jag ju inte nej till att få spendera lite mer tid med henne nu innan hon åker.

Det blev en lyckad dag allt som allt. Var på stranden redan vid elva-tiden, stannade i ca 4 timmar. Sen lyckades jag övertala henne att följa med hem och äta lite sommar-choklad med mig. Det blev en mysig eftermiddag och jag förbannade tyst högre makter att denna sötnos måste försvinna i fem månader. Hade ju som sagt bestämt mig själv för att jag inte skulle trilla dit :P Men det gick ju som det gick med det haha....så typiskt mig. Hade definitivt inte tänkt erkänna det för henne heller, men det var ju nästan lika svårt det. Speciellt när jag vet att hon blivit ganska förtjust i mig med (även om hon helst inte vill erkänna det).

Hursomhelst, visst känns det väldigt tråkigt att hon måste åka, men det faktum att hon tog sig tid att umgås med mig mer eller mindre hela dagen, trots att hon måste ha haft tusen andra saker att göra (som att packa t ex), gör att det på nåt sätt känns mindre jobbigt. Så tack Anna, för en jättefin torsdag! Och ha det nu bäst där nere! :D

Dagens låt:
The Offspring - Want You Bad


Au revoir!

*Detta inlägg publiceras även på cowabunga.se*

Kommentarer
Postat av: Sara

Ojojoj.. jag hör lovebirds in the air.. haha

2009-06-30 @ 08:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0