Stress inför midsommar...

Galet alltså, har nog aldrig varit så metalt stressad inför den stundande ljuvliga högtid vi kallar midsommar. Känner att jag har en halv miljon saker som måste ordnas. Kommer jag hinna med allt?

Hade ju tänkt att jag skulle hinna med att klippa mig också, men jag är inte helt säker på hur jag vill ha det. Känner att jag kanske har en bra grej på gång med min sneda lugg, även om den behöver klippas är jag rädd för att jag inte blir lika nöjd med den. Usch vilka bekymmer haha...

Sen är det ju lite praktiska detaljer angående midsommar. Verkar som vi kommer bli ovanligt många detta år... Och ju fler destor roligare sägs det ju :) Men samtidigt måste jag försöka skramla ihop sittplatser åt ca 15 personer. Men finns det hjärterum finns det säkert också sjärterum. Däremot kan det vara svårt att vara allas viljor till lag, speciellt när man är så många. Alla i sällskapet kanske inte är fullt så sugna på diverse aktiviteter som finns på planeringsblocket. Fast jag kommer nog lösa det som så att vill man inte vara med går det bra att sitta kvar i uterummet :P

Då kommer vi osökt in på en annan detalj. Musik... Det har jag förstått genom åren är en ganska viktig detalj för vissa i sällskapet, och har då således planerat att använda stereon i uterummet för att bespara dem, som icke uppskattar Singstar, våra falska stämmor från vardagsrummet. Vad som begränsar mig lite är att nämnda stereo endast accepterar audio-cds, dvs inga mp3. Kräver då lite omtanke av låtval på den klassiska midsommarskivan. Det kommer säkert gå bra, men tar ytterligare lite tid.

Sen eftersom nu mina kära föräldrar varit så snälla att låna ut sitt hus till oss, måste jag ju hinna fixa iordning där med. Fixa med engångsprylar och kanske också städa. Ska hinna duka på midsommarafton med. Dessutom måste jag ju checka av med kusinen med famlij om det är OK att vi crashar in på deras traditionella brännboll.... Hade ju varit himla kul.

Att mina tankar sen driver iväg åt annat håll lite titt som tätt gör ju inte saken bättre heller (eller det gör det kanske hehe) ;)

Dagens låt:
Samantha Fox - I Only Wanna Be With You (Cover på Dusty Springfields gamla hit)


This is Dahlgren - Signing off

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0