Gurksallad!

Vilken dag det varit. Skulle upp och jobba imorse, vilket kändes väldigt ovant eftersom jag i vanliga fall brukar börja 14.00. Vi hade i alla fall bestämt oss för att börja 8.30 denna morgon. Kom i säng ganska sent kvällen innan. Lite senare än planerat, men jag hade ganska trevligt med skype'andet (skypandet?!) så tiden rann iväg. Borde inte egentligen inte vara några problem då sex timmars sömn brukar vara tillräckligt för mig.

Hade ställt klockan på 06:45 för att i god tid hinna ordna det jag skulle innan jobbet. Vaknade 06:30, och tänkte att jag kunde ligga och dra mig en stund. Stort misstag! Lyckades med konststycket att stänga av väckarklockan, så naturligtvis somnade jag om och vaknade halv åtta istället. Smärre panik då jag skulle byta insulin, äta frukost och dessutom hade tänkt vara lite piffig och slänga ihop några tunnbrödstullar. Men icke sa Nicke! Tur att jag hade en reservplan för lunchen i frysen. Kom dock bara fem minuter för sent till jobbet som tur var.

Väl på jobbet var jag helt inställd på att putsa fönster, men vi valde att skjuta på det till augusti, när vi ändå ska städa alla elevers lägenheter. Istället tog vi tag i ett av våra större problem. Nämnligen våran Internetuppkoppling. Den funkar väldigt sporadiskt, och när den väl funkar så funkar den dåligt. Vi fick dock ingen klahet i problemet så vi får felsöka vidare imorgon.

Väl hemma igen så tänkte jag ta tag i mina förlorade tunnbröd. När jag var och handlade igår kom jag nämligen över något sjukt gott. GURKSALLAD!!!



Jag måste faktiskt erkänna att jag har en ganska grav förälskelse i just denna typ av röra. Ungefär som med gurkmajonäs. Det är himmelskt gott, kan nästan äta den bar utan bröd. Men jag valde i alla fall långt om länge att låta mina tunnbröd få ta del av denna kulinariska smakupplevelse. I tunnbröden stuvade jag även in lite skinka och ett par skivor ost. Enkelt, men ändå en rätt värdig kung och adel.



Satt här och klurade på vad som skulle vara dagens låt och kom ju på att ännu inte valt någon låt med mitt favoritband så jag fick väl helt enkelt ändra på det.

Dagens låt:
Helloween - Mrs. God



 
Stöd Scan - skjut en vegan hihi;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0