Tisdagstråk

Idag har verkligen varit en sådan där dag man helst av allt bara vill dra täcket över huvudet vända sig och somna om. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som har gjort den så tråkig, en helt vanlig dålig dag kanske?

Började i alla fall med att klockan ringde kl 10.00, naturligtvis gick jag inte upp utan somnade om och vaknade ca 90min senare. När jag väl kom ur sängen erinrade jag mig att jag inte hade någon frukost hemma. Hade ingen vidare lust att promenera bort till Maxi, nyvaken som jag var, så frukosten fick bestå av två knäckebröd med lite kaviar på.

Trodde jag skulle piggna till lite efter den aningen sparsamma frukosten, men icke. Kände bara att jag inte orkade med någon eller något idag. Första gången på jag vet inte hur länge som jag inte haft igång MSN när datorn varit på. Inte heller på Cowabunga kände jag för att vara social, så allt jag postade var ett inlägg rörande vilken musik jag för tillfället lyssnade på.

Fick tillslut ta mig i kragen och gå och handla lite. Hade nästan ingen mat alls hemma. Skulle samtidigt passa på att returnera en bok jag fått hem, trots att jag är ganska säker på att jag avbeställde den. Naturligtvis åkte jag på att betala porto, 53kr! Rena rånet! :P Maten gick dessutom på 283kr så det blev stora djupa hål i min redan ansatta börs.

Hemma igen och kände mig inte ett dugg bättre. Var väl bara att inse att jag kommer vara tvär och bitter idag. Då får jag ett sms av Thomas, som undrar om jag återigen kunde vara hjälpsam nog att köra lite lådor åt honom. Satt och funderade på hur jag skulle svara, hade verkligen ingen lust att umgås med någon. Men efter 20min betänketid kom jag fram till att jag lika gärna kunde ställa upp, kanske behövde jag komma bort från lägenheten lite. Sagt och gjort, och som tack för hjälpen bjöd han mig på pizza och en liten påse gula M&M. Nu är man hemma igen och det känns inte alls lika trist som innan. Lustigt, trots min ovilja att vara social var det just det som gjorde att molnen skingrades. Ibland ter sig livet allt bra lustigt.

Dagens låt:
 Korn - Alone I Break



Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0