Spelträffen som inte spelades

Nu när man fått sova lite (men knappast tillräckligt) tänkte jag att jag skulle redogöra för den lilla roadtrip jag tog mig an fredag-lördag. Det började med att jag kom iväg en timme senare än planerat. Datorn trilskades lite, och jag ville som bekant inte ge mig ut på äventyr utan lite trevlig musik att lyssna på.

Stannade till i Varberg för lite välnehövlig mat. Där fanns roligt bögiga fransmän som gled runt i väldigt små shorts och tajta linnen och inne på Statoil lyckades jag även få uppleva en familjefar med aningen hetsigt humör. Han skällde på den stackars tjejen i kassan bara för att han hade en rabattkupong på pizza och inte alls kunde begripa varför han skulle behöva betala för drickan. Tror att alla på macken tyckte han var ganska pinsam. När jag sen satte mig i bilen för att köra vidare började naturligtvis min AC att bråka, blåste ingen kyla utan bara luft. Det blev varmt!

Eftersom vädret var fantastiskt fann jag ingen annan råd än att öppna rutorna så det i alla fall fläktade. Funkade helt okej, tyckte inte det var så farligt varm och allt flöt på tills dess att jag anlände till Göteborg. Tack vare alla bilköer som uppenbarligen finns runt halv fyra tog det mig nästan en timme att ta mig igenom stan.Höll lite smått på att få panik på alla filbyten, men göteborgarna var ganska trevliga och släppte fram en när det behövdes. Dock var det löjligt varmt då man fick köra så sakta att det inte fläktade något alls, och ACn ville ju fortfarande inte funka så den var ingen mening att starta.

Trafikstockningarna fortsatte ända upp till Stenungsund, Bohusborna verkade inte riktigt ha fattat att man ska hålla sig i högerfilen på motorvägen om man ska vara ute och söndagsköra. här var det som att köra i havregrynsgröt, högerfilen låg nästan helt tom som när på ett par lastbilar.

Stannade till i Ljungskile för att tanka, när jag klev ur bilen märkte jag att hela min t-shirt var genomvåt. Shortsen såg dessutom ut att ha värsta fuktskadorna. Då märkte jag så klart att jag glömt lägga ner extrakläder. Fanns inget annat att göra än att strippa lite, knyta fast tröjan på tork och köra vidare i bar överkropp.

Resten av resan fortlöpte utan några större problem. Framme i Lysekil mötte jag upp gänget ganska snabbt, var inte alls svårt att hitta. Var några nya ansikten men alla var väldigt trevliga. Då samtliga behövde handla åkte vi ner till Icabutiken och där möttes vi av följande skylt;

Jag vet i alla fall att en av mina läsare stör sig lika mycket på detta anslag som jag ;)

Efter shoppingturen blev det pizza, som var ganska maffig. Framåt kvällen dök resten av gänget upp och när  vi gick och la oss vid tre-tiden reflekterade jag över att jag knappt spelat något alls. Bara några kortare stunder, sen hade jag mest suttit och snackat massa skit haha.

Lördagsmorgon, vaknar vid nio, har sovit ganska dåligt. Var jättevarmt i lägenheten, legat och trängts med två andra på en 150cm-madrass. Äter frukost, spelar några få omgångar igen och sen går vi ner till stan för lite lunch. Det var ganska mycket längre att gå ner till stan än vad vi trott, hettan var total och när vi väl satte oss på nån typ av pizzeria/gatukök så var det ganska kasst. En av tjejerna på träffen sa sen när vi kom tillbaka att det här stället vi var på på sin höjd duger som fyllemat innan man går hem från krogen. Haha ja ja, men man måste ju testa allt. Det grämde oss dock lite att vi inte gick in på Resturant Peking, en kinesresturang som tydligen serverade pizza. Det var en ganska oväntad kombination.

När vi kom tillbaka från stadsvandringen ville samtliga ner och bada. Värdfolket bodde knappt fem minuter från havet nämligen. Undertecknad hade ju som bekant inga kläder med sig så han fick vacktert hålla sig på land. Mitt halländska blod till trots måste jag faktiskt erkänna att Bohuslän var riktigt vackert, och jag har full förståelse att folk kommer dit för att fira sin semester. De saknar förvisso våra stränder, men deras klippor väger upp det.

Det var lite svårt att fånga hela badplatsen på bild

Efter badturen var det dags för mig att åka hem till Halmstad igen. ACn verkade funka och jag var överlycklig. Dock lyckades jag svänga "fel" så jag hamnade vid färjan. Ville helst undvika den för att slippa väntetider. Naturligtvis var man tvungen att stänga av motorn och när färjeturen var över ville ACn med min vanliga otur inte starta igen. Hemfärden blev precis lika svettig som ditresan.

Taget från färjan på vägen hem, antagligen ganska schysst utsikt från den stugan


Hade grymt roligt där i alla fall, trots att det inte blev så mycket spelande. Lysekil som "stad" var riktigt fint med. Vädret var fantastiskt. Det var en mycket lyckad roadtrip helt enkelt.

Dagens låt:
Baby Alice - Hurricane



Vet inte hur många gånger jag hörde denna i bilen haha...

Tack och hej - Leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0