Sammanställning av semesterns första dag

Vet inte riktigt vart jag ska börja, blir väl lite in medias res här. Det finns människor jag en gång tyckte ganska bra om, men som tyvärr kommit upp sig lite i livet och tror de är så himla häftiga att de inte ens låtsas känna igen gamla kompisar. Inte ens när de får förklarat för sig av tredje part att "var ni inte typ alltid tillsammans på rasterna" verkar de lyfta ett ögonbryn. Jag betackar mig denna typ av folk. Kommer inte bemöda mig med att vara trevlig och hälsa på dig fler gånger. Så nu var det sagt :P

Var nämligen ute och firade min semster igår. Blev en ganska ovanlig kväll. Varken jag, kusinen eller Rickard hade direkt mycket i plånboken. Så vi fick mer eller mindre vända på varenda krona. Undvek att besöka någon krog som tog inträde och hoppade taxin hem till förmån för apostlahästarna. Men på något sätt lyckades vi med bedriften att bli ganska beskänkta i alla fall.

Sista timmen bedrevs inne på La Cocaracha. När jag ska gå in blir jag stoppad av vakten. "Ursäkta mig, har du leg? Eller hur gammal är du?" blir lite ställd och svarar att jag är 28 varpå vakten skrattande replikerar "Haha skojar du med mig? Gå in bara". Ser jag verkligen så jäkla ung ut? Som att jag inte ens skulle vara 18? Förvisso smickrande, men jag börjar faktiskt bli en aning trött på det nu. Väl inne går vi till baren, knökat med folk. Framför oss står två tjejer, varav den ena gnider sig mot Rickard. Helt plötsligt går damerna iväg, utan att betala för drinkarna de beställt. Rickard köper öl åt oss och bartendern frågar vart tjejerna tog vägen. Svarar att vi inte vet, och kusin Viktor säger att vi kan ta drinkarna. Tro det eller ej, men vi får faktiskt dem. Helt gratis!

När vår nyvunna alkohol har konsumerats sväger vi våra lurviga lite på det minimala dansgolvet. Då kommer tjejen som gned sig mot Rickard fram och börjar gnida på Viktor. Då hon tydligen inte föll honom på läppen och han drog sig undan börjar damen slå sig i huvudet "stupid stupid"-stil som om hon vore lätt efterbliven. Det såg sjukt lustigt ut.

Stannade till hemma hos Viktor på vägen hem och slutade med att jag somnade där. Vaknade upp och kände mig ganska pigg trots gårdagens äventyr, men efter den sedvanliga pizzan kom segheten och det blev ett par timmar framför tvn innan jag körde hem till mig.

Dagens låt:
Melody Club - Covergirl



Haj haj rövasvaj

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är ju inte 28.. än!! :D Och snart är du 30 också, mohaha!



(Skadeglädje är den ända sanna glädjen. :D)

2009-07-19 @ 19:14:38
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0