Piratjakt en tidig söndagsmorgon...

En sjukt jobbig natt. Borde egentligen inte sitta här och blogga utan försöka sova lite. Hade egentligen tänkt skiriva om mina upplevelser i Bohuslän, men det får vara till senare när jag fått sova och svettas ut de sista ynka dropparna alkohol som för tillfället troligen simmar runt i mina ådror. Kom hem från stan för en stund sen. Var en ganska trevlig kväll. Började med att man anlände till Fredrik vid 9-tiden. Svettades som en gris i helvetet då Fredriks lägenhet led precis lika mycket av det bastusyndrom som min kära lya verkar lida av. Det var otroligt kvavt i alla fall. Svetten rann flodvis och jag fick söka min tillflyktsort till förstret.

När de andra i sällskapet dök upp valde vi istället att söka oss till trädgården där det genast var lite svalare. Efter ett par timmar blev det dags för stan. Hände inget extraordinärt. Det var först på väg hem då vi bevittnade ett gäng turister som tyckte det var en god ide att bada i Nissan.

Efter en stund märkte vi att det flöt omkring en förrymd brygga som vi ganska snart äntrade. Bytet, som de pirater vi var, denna afton bestod av en brassestol. Passade utmärkt då den kan tänkas behövas i sommar. Tur man ej druttade i vattnet :)

Nej nu blir det sängen, suttit och halvsovit här framför datorn på tok för länge. Behöver definitivt den lilla sömn jag kan få nu innan det blir jobbedags igen.

Dagens låt blir en favorit från Australiens stoltheter.

Dagens låt:
AC/DC - Money Talks


Why are pirates so funny? They just aaarrrgh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0