Monopolblogg

Herre Gud! Två bloggar på en och samma dag. Har han blivit helt galen eller händer det massa saker i hans liv nu? Det är nog egentligen varken eller. Har bara haft riktigt trevligt hemma med familjen ikväll.

Pappa ringde (som vanligt på söndagseftermiddagar) och undrade om jag ville komma över på kvällsmat. Ingen pizza denna gång utan grillning. Med tanke på att kontoutdraget var mer deprimerande än på länge var det inte svårt att tacka nej. Maten var god och kvällens aktivitet med Thomas blev av någon anledning inställd. Så när kaffet dukades ut efter maten började föräldrarna i sann semestertradition tjata om att spela fia med knuff eller yatzi. Personligen är jag måttligt road av just dessa två spel. Mycket till stor del av att vi spelat det till den lede genom åren. Men så föreslog min käre lillebror att vi skulle spela monopol.

Det var verkligen skitkul att sitta där med familjen igen. Pappa vann för tredje gången i sitt liv, och erkände att han faktiskt tyckte det var ganska skoj trots allt. Vi konstaterade även att vi inte spelat monopol ihop sen strax innan jag åkte med min moster till Spanien sommaren 1992, det vill säga över 17 år sen.  Det var så där härligt nostalgiskt att återuppleva detta. Spelpjäser som ingen mänsklig hand rört på nästan två decennier, och med lagfarter, pengar och spelbräde som mamma och pappa använt som barn. En mysig känsla helt enkelt.

Dagens (andra) låt:
The Cure - Pictures of You


Natti natt kära vänner

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var ju faktiskt inte två inlägg på samma dag, eftersom klockan slagit tolv när du publicerade det andra. ;) Men vem vet, idag kanske det kan bli två, haha.

2009-07-20 @ 05:34:35
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0