Mellanlandning i "The Weekend From Hell"

Den här helgen har jag fasat för enda sedan vi fick vårat schema för sommaren. Schemalagd fredag till lördag 09:00 - 09:00, och även söndag till måndag samma tid. Det vill säga hela helgen blir helt skruvad. Så hur skulle jag då på bästa sätt tillbringa denna lätt deprimerande lördag?

Började med att åka direkt hem till mor och far när jag slutat jobbet. Tyckte att de skulle bjuda mig på frukost, vilket de gärna gjorde. Gick upp och väckte min käre bror och föreslog att han skulle följa med mig in till stan. Kände mig lite sugen på att shoppa, men hade inte riktigt bestämt mig för vad. Efter ett kortare besök på Siba hamnade vi i stan, började på Backlist där jag drömde mig tillbaka till 1994 då jag och min kompis Mattias var där för första gången. Då tyckte vi det var en jättehäftig butik som hade massa tv-spel, utländska tidningar, filmer och annat skoj. Vi var dessutom lite rädda för personalen som verkade farliga (men som visade sig vara jättetrevliga). Det ska väl erkännas att även om butiken än idag har en massa kul grejer så har väl den moderna tekniken (läs Internet) förstört lite av coolheten då det mesta som finns till salu går att finna billigare på diverse siter.

När Backlist var avklarat blev det diverse klädaffärer till min brors stora förtret. Jag tvingade honom att åtminstone köpa en t-shirt. Hade gärna själv kunnat tänka mig ett par nya jeans, men prislappen var på ungefär samma nivå som mitt kontoutdrag så det blev inget med det. Vi drog vidare mot flygstaden, tänkte att det kunde vara lite kul att kika runt där med. Svepte in på Elgiganten där vi fann två helt otroliga massagestolar. Vi provsatt dem en kort stund och min bror blev helt förälskad i den ena. Det var riktigt skönt, stolen var härligt hårdhänt haha. Dessvärre verkade det inte som om stolarna var till salu utan enbart där i demonstrationssyfte, men det var kanske lika bra, annars hade vi säkert kommit hem med en :)

Dags att fylla kylskåpet lite så Maxi stod näst på tur. Hade svårt att bestämma mig vad jag skulle köpa, men kvällsmat är ju ett nödvändigt ont. Eftersom det var lördag lyxade jag till det lite och köpte mig en pepparbiff. Ganska saftigt pris, då köttet gick på över 40kr, och det bara för en person. Men men, som sagt det är ju lördag.

Sen var det läge att åka hem, hade lovat brodern min att han skulle få lite trams överfört från min PS3a till sin, plus att han skulle få tillbaka det spel jag bara skulle låna nån vecka....i mars. Så vi stannade till hos mig och hämtade sakerna innan vi åter styrde kosan mot Vallås. Väl framme tog jag i tu med överförandet, sen la jag mig med hans dator i knät och slösurfade lite. Tog inte lång tid förrän jag slocknade, vaknade visserligen efter en stund, men helt plötsligt var klockan nästan åtta. Jag kände verkligen inte för att stå och laga mat då, eftersom jag ska upp tidigt imorgon. Så det blev ingen biff till kvällsmat utan det fick bli nåt snabbt och enkelt (korv med bröd) istället.

Så nu sitter jag här, bloggar och är jättetrött. Såg att det började en film med det spännande namnet "Trekant" på ZTV nu, så jag får väl se om den är nåt att ha. Annars blir det nog en tidig sänggång för mig så jag orkar med ännu ett 24-timmarspass imorgon.

Dagens Låt:
Lizzy Borden - Under Your Skin



Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad har vi sagt om datorer i knät? :P

2009-07-12 @ 02:30:58
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0