Intensiv start på veckan

I söndags kväll när jag satt på jobbet fick jag en förfrågan av min kusin om huruvida jag kunde tänka mig att sällskapa honom till Måndagsklubben på leffes följande kväll. När chocken över beskedet att inträdet låg på 160kr (!!!!) hade lagt sig så beslöt jag mig för att bistå kusinen.

När jag, morgonen efter, lämnade arbetsplatsen för näst sista gången innan semestern tänkte jag att jag skulle köra inom Vallås och snika till mig lite frukost igen. Sagt och gjort, väl där började mamma fråga vilken dag i veckan vi skulle åka till Ikea. Jag föreslog onsdag eftersom jag skulle ut på kvällen och troligen skulle vara lite sliten på tisdagen. Men mitt förslag röstades ner då meteorologen förutspått bra väder på onsdag. Hon kläckte då den briljanta iden att vi skulle åka redan igår, vi ville ju dessutom ha med oss pappa. Men vi fick muta honom med en tur till Danmark också, för vi vet ju vad han tycker om att gå på Ikea haha.

Vi kom i alla fall iväg sent omsider, jag passade på att nana lite i bilen ner då jag kände att det nog kunde behövas. Strax efter tre var vi nere i Helsingborg, hade bestämt att jag skulle vara hos kusin vid halv åtta. Det lät tajt, men borde gå. Naturligtvis gick det inte. Vi var tillbaka i Sverige vid sex-tiden, sen skulle vi snabbt bort till Ikea (vilket vi faktiskt lyckades med). Stannade till i Hjärnarp på vägen hem för lite välbehövlig föda. De har ganska god kebab där nämligen, men då jag skulle ut senare ville jag inte ha vitlökssås, så jag fick ta det enda alternativ de hade; sweet-chili?!?!

Tro det eller ej, men chilin funkade faktiskt att ha på kebab, även om det inte var fullt så gott som traditionell kebabsås. Vi fortsatte hemmåt och bilen svängde in på Brömsebrogatan strax efter åtta. Då var jag bara en halvtimme sen. En snabb dusch och rakning senare var jag klar att ge mig iväg vid halv nio. Hade ingen luft i skräpcykeln, men det fick gå i alla fall. Några svettiga minuter senare var jag äntligen på plats i kusinens nya lya för lite smygpremiärfest.

Vi lyckades fjäska för min otroligt snälla bror att komma och skjutsa oss ut till Tylösand. Kön såg oroväckande lång ut, men jag måste faktiskt ge en eloge till vakterna. De hade bra rutin på hur man släpper in folk. Jag fick peka ut vilka tre som var i mitt sällskap och så släppte han in dem innan mig så att ingen som inte hörde till oss skulle smita före. Det är annat än inne i stan det. Inne på leffes var det ganska kul med, mycket folk dock så vi tappade bort varann ett par gånger. Men det löste sig alltid, förr eller senare döck vi upp på samma ställe.

Innan vi skulle hem blev jag blåst av korvgubben som tog 30:- för en korvjävel, tyckte då att jag lurades tillbaka när jag gav han 40:- och tog en läsk på köpet. Men sen fick jag reda på att mina vänner köpte två korvar och en läsk för 50:-. Vilken usling till korvkrängare! Men vi lyckades få skjuts hem också så jag slapp som tur var dyra taxipengar.

Väl hemma lyckades jag med bedriften att somna inne på toaletten en 40min eller så. Skulle bara in och plocka ut linserna och kände för att sätta mig ner en stund. Det var inte så smart haha. Det hade ju varit en lång dag så det var ju inte så konstigt att jag var lite sömnig. När klockan nu var så mycket som hon var när jag vaknade loggade jag in på MSN, men naturligtvis var det ingen online som ville prata lite så där på morgonkulan, så jag gick och la mig i stället. Somnade ganska omgående, och jag vet att jag tänkte innan jag slocknade helt "I'm getting too old for this shit" haha...men precis som Danny Glover kommer jag troligen inte sluta göra det jag gör trots detta påstående.

Dagens låt:
Disturbed - Inside the Fire



Fanns tydligen en censurerad video till denna låt också (som visats på tv), men här kommer "den riktiga".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0