En kväll med Johan

Vaknade på tok för sent idag. Närmare bestämt rätt så precis kl 13.00. Konstaterade snabbt att jag lovat ringa min kusin för att boka in bakispizzan. Men då han var lika trött som jag bestämde vi oss för att skjuta på den till t ex söndag eller så. Tänkte att frukost var lite i senaste laget, så jag skulle vandra bort till Maxi och köpa mig nån form av brunch, men det kom visst lite skypande emellan. Som tur var hade jag några skivor bröd kvar i frysen så jag kunde göra mig några mackor i smörgåsgrillen.

Hade bestämt att jag och Johan skulle umgås ikväll. Konstaterade att vi nog faktiskt inte träffats mer än ett par gånger i nyktert tillstånd sen jag flyttade i julas. Och eftersom vi båda nu har fyra veckors semester passade det ju utmärkt att ta det en vardagskväll. Johan dök upp strax efter sex, och vi bestämde att vi skulle ta en varsin pizza från Vedugnen. När vi väl klurat ut vilka pizzor vi skulle ha ringde vi och beställde. 40min skulle det tydligen ta innan vi kunde få hämta dem, kändes lite tungt eftersom vi båda var ganska hungriga. Men det passade ändå bra då vi hade tid att handla lite annat först.

När vi kommer bort och ska hämta pizzorna står det en mindre pöbel av betalande matgäster framme vid kassan. Alla ska betala var för sig, alla ska betala med kort och det är varmt och jävligt. Snubbarna som jobbar där verkar inte har riktigt läget under kontroll när det är mycket folk. 20min senare får vi äntligen våra pizzor (det tog alltså över en timme för dem att fixa två pizzor), men då var de ju rykande färska så man ska ju kanske inte klaga för mycket. Himmelskt god var den i alla fall även denna gång.

Efter det blev det lite tv-spel, vi hade tänkt kolla på en film med, "The Unborn", men  vi fick aldrig tummen ur. Blev ett par avsnitt av Kvarteret Skatan istället, och så avslutade vi kvällen med filmklassikern "Let's Go To Prison". Helt underbar. Det var riktigt kul att umgås med Johan igen. Det har blivit alldeles för sällan de senaste året. Innan mitt mindre lyckade 2008 umgicks vi betydligt oftare. Och nu det senaste halvåret har det hänt så himla mycket andra spännande saker i mitt liv att jag haft svårt att hinna med. Men vi får väl försöka gottfgöra det lite nu under semestern tycker jag.

Dagens låt kom jag på just nu precis. Möjligen den bästa låten på "Organic"-albumet. Var bra länge sen jag lyssnade på den bara. Kanske dags att rota lite i skivsamlingen innan sängdags. Tur att Youtube finns.

Dagens låt:
Freak Kitchen - Infidelity Ghost



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0