Blogg om ingenting (och allting)...

Ibland undrar jag om det händer så mycket mer i alla andras liv eftersom de alltid har något att blogga om. Det är klart, vissa modebloggar ju, och verkar tycka det är spännande att visa upp sin så kallade "dagens outfit". Andra fokuserar på mat och stoltserar gärna med sina gastronomiska kunskaper både i bild och text. Sen finns det så klart dem som ägnar sin bloggande tid till att reflektera över och kommentera specifika händelser. Eller så kan man ju ha ett visst tema för bloggen, "min tid i fängelset" eller varför inte "nyheter på dansbandsfronten".

Samtliga av dessa inriktnigar är ganska trevliga och inspirerande. Genom åren har jag nog varit inne och tassat på det mesta, med möjligt undantag för klädvalet. Men så idag när jag har absolut ingenting att skriva om, tänkte jag faktiskt att jag skulle stjäla lite inspiration från just dessa olika ämnen.

Trots den nu lite svalare temperaturen kunde jag inte låta bli att ta på mig mina vita shorts, naturligvis hittade jag inte ljusa underkläder (vart de tar vägen jämt och ständigt är för mig obegripligt), men med en lite längre svart t-shirt så spelade det inte så stor roll. Och eftersom det var torsdag tyckte jag det var ett ypperligt tillfälle att koka mig lite ärtsoppa. Det var riktigt gott även om den blev lite i lösaste laget.

På tal om mat, läste förresten att bara nio av 70 pizzerior i Halmstad fick godkänt vid en oanmäld inspektion gjord av miljö- och hälsoskyddskontoret. Det är faktiskt rätt skrämmande, inte ens 13% av pizzeriorna i Halmstad är alltså vidare hygieniska. Får väl anse mig själv som en ganska rutinerad pizzaätare, trots detta har jag aldrig upplevt några missöden (även om en f.d kollega fick en tånagel på pizzan en gång). Men det är väl så att det man inte vet har man inte ont av. Det magonda jag upplevde natten till igår  var nog mer hypokondriskt som följd av artikeln än av dålig hygien hos pizzabagaren. Läs hela artikeln här.

Dagens låt:
The Connells - '74-'75



Godnatt därute - var ni än är!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker nog du lyckas slänga ihop något sånär hyfsat intressanta inlägg i alla fall. ;)

2009-07-10 @ 15:29:59
URL: http://mittliviaustralien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0