Dygnsrytm, film och annat..

Ligger här i sängen, trött men kan inte sova. Låter kanske märkligt men så är det. Min dygnsrytm är ganska skadad tror jag. Det är kanske inte bra att *alltid* börja kl 14.00 på eftermiddagarna (eller 18.00 som på lördag). Man sover ju bort hela förmiddagen, väl på jobbet kan man inte somna heller förrän framåt 2 tiden på natten...Och naturligtvis ringer klockan 06.15 för att man ska upp och göra frukost. Med fyra och en halv timmes nattsömn är det kanske inte så konstigt att det blir en liten lur på förmiddagen när man kommer hem. Vilken naturligvis resulterar i att man nu befinner sig i detta onaturliga tillstånd.

Film brukar ha en sövande effekt (främst på förmiddagarna men även på kvällar som denna), och det funkade naturligtivs i morse när jag drog igång Grease 2, som förövrigt är gravt underskattad. Men ikväll när jag kände att det nog skulle vara gott att somna i tid gick det inte. Eftersom jag hamnat i nån slags musikalsväng idag valde jag naturligtvis att även se den första Grease (men borde kanske valt sömnpillret Chicago)...blev ju ingen sömn alls.  Imorgon får jag ju försöka hasa mig ur sängen i hyffsad tid ändå. Ska ut och promenera bort lite späck innan jag ska till den hemska tandläkaren...

Menlöst dravel i natten, men hjälper väl lite som urladdning nu när sänglampan släcks..
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0