Slut på gräddfilen

Jahopp, då har man jobbat första dagen efter semestern. Det var ganska blandade känslor. Att försöka somna i vettig tid igår kväll var helt omöjligt när man under fyra veckors tid vänt på dygnet. Somnade väl strax efter tre och klockan ringde 06:15. På nåt sätt lyckades jag fumla av alarmet och vaknade 07:40. Inte riktigt vad jag planerat, men arbetstiden för dagen var som tur var ej huggen i sten. Gled in på jobbet strax efter halv nio, lagom trött.

Inte blev det någon mjukstart direkt. Väggarna i ena korridoren skulle målas och listerna skulle maskeras så det var bara att hugga i. Inte riktigt mina traditionella arbetsuppgifter och helt ärligt kanske inte det jag blir mest upphetsad över att göra heller. Men tiden gick ganska fort i alla fall. Den deprimerade sinnesstämning jag sjönk in i när jag kom hem igår blev som bortblåst när man väl hade klarat av den där första dagen. Skönt!

Egentligen var detta inte alls vad jag tänkt skriva om, hade tänkt sammanfatta våran kuliga helg i Göteborg, men då det egentligen inte hände något utöver det vanliga en alkoholfylld afton som lördagen var känns det inte riktigt som jag behöver lägga tid och energi på det. Laddar inför helgen som kommer istället då gaymervännerna ska besöka min enkla boning. Joel fyller dessutom år under vistelsen så det blir säkert lite firande, hur det nu ska gå haha..

Dagens låt:
Laakso - High Drama



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0