Kluven

Sitter här och funderar. Är väldigt kluven på vad jag vill just nu. Som jag ser det har jag två val, eller möjligen tre.

Jag mår inte riktigt bra, att ständigt leva på gränsen till vad ekonomin klarar av tär på både kropp och själ. Det är inte kul att alltid behöva säga "jag har inte råd" när man blir tillfrågad att göra något skoj. Det är inte bara tråkigt, det börjar faktiskt kännas lite skämmigt också. Förvisso har nära och kära varit väldigt snälla och hjälpsamma, men det känns inte bra att bara få och få och få. Aldrig ha en chans att ge tillbaka lite. Att behöva vända på varenda krona och tänka igenom varje inköp en extra gång kan ju vara en nyttig erfarenhet, men knappast ett tillstånd man vill vara i någon längre period.

När jag sa upp min gamla lägenhet till förmån för denna såg allt jättebra ut. Det skulle bli "vårt" nya hem. Ett hem där vi skulle kunna bo länge, ha det trevligt och trivas. Nu blev det ju inte så tack vare en viss person. Och egentligen var det väl lika bra då jag har det tusentals gånger bättre utan henne i mitt liv. Men hyran för denna fina lägenhet är ju tämligen hög.

Efter ganska mycket övervägande har jag nu kommit fram till följande:

1. Jag måste hitta en billigare lägenhet eller ett jobb med bättre lön (ansenlig löneförhöjning kan också funka)

2. Jag får hitta mig en ny tösabit som jag kan tänka mig att bo ihop med.

3. Jag kan bo kvar här, leva på svältgränsen, utnyttja mina föräldrars skafferi och hoppas att inga oförutsedda utgifter kommer.

Allra helst vill jag ju bo kvar. Älskar själva lägenheten, området är lugnt och det är hyggligt nära till stan. Att hitta en sambo bara så där är ju inte något man gör i en handvändning så det kan man ju nästan stryka direkt. Nytt jobb skulle ju vara trevligt, men arbetsmarknaden är dessvärre ganska mörk nu. Bostadssituationen i Halmstad är ju inte heller den bästa, men förhoppningsvis är det lättare att få en tvåa när man har en trea än när man hade en etta och ville ha en trea.

Dessutom är det ganska dyrt och omständigt att flytta igen nu när jag äntligen fått ordning på allt, men men vi får väl se hur jag gör. Om det är någon tjuvläsare här som råkar veta om en två hyffsat nära stan med en hyra på under 5000kr kan ni ju alltid säga ifrån.

Dagens låt:
Magnum - Days of No Trust




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0