Den generösa dinosauren

Söndag igen, har varit en tung vecka. I alla fall för plånboken. Inte mindre än tre(!!!) utgångar har det blivit. Det börjar kännas faktiskt. Gårdagen var en ganska trevlig tillställning, hade för ovanlighetens skull ett tema för kvällen. Rocktema var det som stod på agendan då jag och Fredrik egentligen skulle åkt till Ängelholm på just detta veckan innan, men då vår samordnare (*host* Thomas *host* *host*) inte verkade så sugen när det väl skulle bli av tyckte vi att vi kör vår egen här hemma istället.

Egentligen hade det väl varit roligare om vi alla gått in för temat till 100% men på det hela taget är jag nöjd med samtligas insatser. För den nyfikne kommer bilder läggas upp på facebook senare (orkar inte ladda upp bilderna här med).

Väl inne i stan tog vi först en sväng till Morfars för att sen stoppa på vårt nygamla favorithak La Coca. Vakten Göran är en skön lirare som berömde min outfit, det var lagom med folk där och det var bara allmänt trevligt. Rickard och jag ser ett bord med sex damer som sitter och sneglar på oss, peppar Rickard att han ska ta kontakt och vi sätter oss där. Visar sig att tjejerna alla är 18år. Haha gissa om att jag kände mig som en gammal skräcködla där jag satt och skrockade åt gamla minnen med Fredrik. Vet själv vad jag tyckte om dessa pensionärer i sina sena 20 när jag var en grön liten rookie på krogmarknaden.

Pengar gjorde jag tydligen av med också. Köpte faktiskt inte vidare mycket igår, men var uppenbarligen generös mot bartendern Emelie (chansar på denna stavning), då dricksen gjorde min plånbok väldigt tom. Men hon har ju serverat så goda White Russians nu i över en veckas tid så det förtjänade hon. Rickard fick bjuda på korven innan hemgång....

Dagens låt:
The Ronettes - Be My Baby



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0